Cookies

Tu trzeba zaakceptować ciasteczka

Sprawdź
Sprawdź
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

PSD 2 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

PSD 2

DOKUMENTACJA INTERFEJSU

Przygotowany przez nas interfejs spełnia wymagania dyrektywy PSD2. Udostępniony interfejs umożliwia dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.
Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ INTERFEJSU

Interfejs API utworzony został zgodnie z Dyrektywą dotyczącą usług płatniczych (PSD2). Jego celem jest udostępnienie bezpiecznego oraz łatwego w użyciu zestawu danych klientów Banku posiadających dostęp do usług bankowości elektronicznej na potrzeby świadczenia usług finansowych wskazanych w Dyrektywie PDS2.
Interfejs Banku jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji Dyrektywy PSD2.
Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi, z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.
Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.
Implementacja umożliwia korzystanie z danych na potrzeby usług:

Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych podmiotów określanych, jako TPP (Third Party Provider) – uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

Lista usług

AUTH

AIS

CAF

PIS

· authorizationCode

· authorize

· token

 

· deleteConsent

· getAccount

· getAccounts

· getHolds

· getTransactionDetail

· getTransactionsCancelled

· getTransactionsDone

· getTransactionsPending

· getTransactionsRejected

· getTransactionsScheduled

· getConfirmationOfFunds

 

· bundle

· cancelPayments

· cancelRecurringPayment

· domestic

· EEA

· getBundle

· getPayment

· getRecurringPayment

· nonEEA

· recurring

· tax

Dokumentacja techniczna interfejsu

W celu uzyskania dokumentacji technicznej prosimy o kontakt poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia.
Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP, bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.

ŚRODOWISKO TESTOWE – SANDBOX

Dla potrzeb TPP (Third Party Provider) przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko testowe Sandbox (w tym wsparcie) służące do testowania połączenia i funkcjonalności, aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom świadczącym usługę inicjowania płatności, dostawcom usług płatniczych wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie i dostawcom świadczącym usługę dostępu do informacji o rachunku lub dostawcom usług płatniczych, którzy złożyli wniosek o stosowne zezwolenie, przetestowanie ich oprogramowania i aplikacji wykorzystywanych do oferowania usług płatniczych użytkownikom.
Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego w razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia.
Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.

Informacje serwisowe

Zgłoszenia problemów z dostępnością lub nieprawidłowego działania interfejsu

Dbając o wysoką jakość świadczonych usług, dokładamy wszelkich starań aby oferować usługi na najwyższym poziomie. Jeśli na etapie testów integracyjnych wystąpią przeszkody uniemożliwiające prowadzenie testów – prosimy o przekazanie informacji w tym temacie. Bank dołoży wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy.
W celu zgłoszenia zidentyfikowanych problemów prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia problemu:
Na przesłane zgłoszenie odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

Przerwy serwisowe

Nasze systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox, a od 14 września 2019 r. również produkcyjny interfejs PSD2 naszego Banku wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążę się to z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.

Raporty

Co kwartał będziemy publikować aktualne raporty wydajnościowe dotyczące środowisk dla TPP oraz bankowości elektronicznej, z której korzystają nasi klienci.